ورق های فسفر برنز
فنری، مس و برنج


فسفر برنز: ترکیبی از مس، فسفر و قلع را فسفر برنز می نامند که با نماد cusn نشان داده می شود و پایه اصلی آن مس بوده و با نسبت حدود 0.5% تا 11% قلع و حدود 0.01% تا 0.35% فسفر می باشد. فسفر عنصری شیمیایی است که با نماد P نشان داده می شود و عنصر فسفر خواص مقاومت در برابر سایش و سختی را افزایش می دهد و نیز عنصر قلع با نماد sn نشان داده می شود که خواص مقاومت در برابر خوردگی و استحکام را افزایش می دهد.
از خواص دیگر فسفر برنز فنری می توان به سختی، استحکام، ضریب اصطحکاک پایین و دانه بندی مناسب اشاره کرد و ورق فسفر برنز به دلیل حفظ خواص مکانیکی و همچنین رسانایی خیلی خوب الکتریکی و در مواردی جهت حفظ حالت فنری قطعه کاربرد فراوانی دارد.
مس عنصری فلزی با ویژگی های شکل پذیری، رسانایی الکتریکی بالا و گرمایی بالا می باشد که با نماد cu نشان داده می شود و به رنگ نارنجی یا قرمز می باشد، که نرم و قابل انعطاف و با قابلیت جوشکاری بالا نیز می باشد و به دو صورت مس فنری با کمی استحکام بالاتر و حالت ارتجاعی بوده و مس نرم که قابل انعطاف تر و شکل پذیری بهتر می باشد.
برنج شامل یک سری از آلیاژهای مس با حداکثر 40% روی (Zn) می باشد. با تغییر مقدار روی خواص آلیاژهای CU-Znنیز تغییر می کند و برنج به رنگ زرد نیز می باشد که شبیه به رنگ طلا است که آلیاژی از مس و روی می باشد که استحکام بالا و خواص رسانایی قوی دارد.

Phosfor Bronze Grade: Cusn6 – Cusn8
Brass Grade: 65b – 70b




ویژگی ها


سختی فسفر برنزها: حدوداً بین 200 تا 260 ویکرز

Phosfor Bronze Hardness: 200 HV to 260




سختی برنج ها: حدوداً بین 120 تا 200 ویکرز

Brass Hardness: 120 HV to 200HV




ضخامت: از 0.02 میلیمتر تا 12 میلیمتر

Thickness: 0.02 mm min to 12 mm max




عرض: از 5 میلیمتر تا 660 میلیمتر

Width: 5 mm min to 660 mm max




مصارف و کاربردها

صنعت خودروسازی

ساخت قطعاتی که خاصیت الکتریکی و رسانایی و حالت فنریت و ارتجاعی و باید شکل ظاهری خود را حفظ نماید استفاده های فراوانی دارد از جمله در قطعات الکتریکی خودرو در پشت آمپر و صفحه کیلومتر خودرو و قطعات فشنگی و فیوز خودرو و قطعات دلکو و ساخت واشرهای تخت، موجدار و بشقابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم خانگی

در قسمت هایی که باید حالت برقی و رسانایی جریان الکتریسیته از جمله ( قطعات برقی گاز و فِر و مایکروفر و قطعات الکتریکی یخچال و فریزر، ماشین آلات ظرفشویی و لباسشویی و … مورد استفاده قرار می گیرد)

صنایع نظامی

در بخشی صنایع الکتریکی و برقی نظامی و رادارها و قسمت هایی که باید هم حالت رسانایی قوی جریان الکتریسته و هم حالت فنریت و حفظ شکل ظاهری قطعه حفظ گردد مصارف دارد.

صنایع برق و الکترونیک

قطعات و واشرها و بست ها و خارهای فنری در صنایع برق در ساخت قطعات لامپ ها، مهتابی و کلید و پریزها و اتصالات الکتریکی مصارف فراوانی دارد.

This post is also available in: English (English)

ورق فسفر برنز فنری به دلیل حفظ خواص مکانیکی خود خصوصاً در دمای بالا. و همچنین رسانایی قوی جریان الکتریسیته، دارای اهمیت خاصی در صنایع برق و الکترونیک می باشد.

کاربرد ورق فسفر برنز فنری

.قطعات و واشرها، بست ها و خارهای فنری در صنایع برق در ساخت قطعات لامپ ها. مهتابی، کلید، پریزها و اتصالات الکتریکی مصارف فراوانی دارد.

در صنعت خودروسازی نیز مصارف زیادی دارد. از قبیل ساخت قطعاتی که خاصیت الکتریکی و رسانایی. و حالت فنریت و ارتجاعی و باید شکل ظاهری خود را حفظ نماید استفاده های فراوانی دارد. همچنین در قطعات الکتریکی خودرو در پشت آمپر. و صفحه کیلومتر خودرو کاربرد دارد. و همچنین قطعات فشنگی و فیوز خودرو و قطعات دلکو و ساخت واشرهای تخت، موجدار و بشقابی نیز مورد استفاده فراوان قرار میگیرد.

صنایع نظامی از ورق های فوق در بخشی صنایع الکتریکی. و برقی نظامی و رادارها کاربرد گسترده ای دارد. همچنین قسمت هایی که باید هم حالت رسانایی قوی جریان الکتریسته .و هم حالت فنریت و حفظ شکل ظاهری قطعه حفظ گردد مصارف دارد. در بخش لوازم خانگی در قسمت هایی که باید حالت برقی و رسانایی جریان الکتریسیته. از جمله قطعات برقی گاز و فِر و مایکروفر و قطعات الکتریکی یخچال و فریزر. ماشین آلات ظرفشویی و لباسشویی و … بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

و ضمناً در بخش صنایع متفاوت از جمله صنایع هواپیما سازی و صنایع نفت. گاز و پتروشیمی، ماشین آلات سیمان، کاشی و سرامیک کاربرد فراوانی دارد. و همچنین در ساخت قطعات ماشین آلات کارتن سازی و مقوا و کاغذ نیز مصارف بسیار زیادی دارد.

به سایت فیدار مهام پیشروBohlerco.com تولید کننده ورق های فسفر برنز فنری، مس و برنج خوش آمدید.

فیدار مهام پیشرو ورق فنری بهلر

×

سلام!

برای چت در واتس اپ بر روی گزینه پشتیبانی کلیک نمایید و یا درصورت تمایل می توانید به آدرس info@Bohlerco.com  ایمیل ارسال نمایید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟