فولاد ابزار گرمکار

عرضه فولاد ابزار سرد کار

فولاد ابزار گرمکار

فروش فولاد تندبر

تولید فولاد خشکه هوایی

فولاد ابزار گرمکار فولاد ابزار سرد کار فولاد خشکه هوایی

فولادهای مقاوم در برابر حرارت

فولاد ابزار گرم کار

تولید فولادهای ریختگی مقاوم به حرارت، بدلیل کاربرد بسیار وسیع آنها درصنایع سیمان گچ و کوره های عملیات حرارتی، کوره های صنایع متالورژی، توربین های گازی و….از اهمیت خاصی برخوردار است.

فولاد ابزار گرم کار مقاوم به حرارت فولادهایی  هستند که :

درمحیطهایی با دمای بیش از c650 قادر به تحمل کار مداوم یا منقطع باشند. این فولادها می بایستی در برابر ترک خوردن، تاب برداشتن، خزش، خستگی حرارتی، پیچیدگی و خوردگی دردمای بالا، مقاومت خوبی از خود نشان دهند. فولادهای مورد استفاده در تولید قطعات مقاوم به حرارت عموما در سه گروه تقسیم می شوند.

  1. آلیاژهای حاوی Cr 8-30% و نیکل کم یا تقریبا صفر. این آلیاژها در دمای بالا استحکام زیادی نداشته، اما در مقابل اکسیداسیون و تحت توزیع یکنواخت گرما درتنش استاتیک کم بسیار مقاومند.
  2. آلیاژهای حاوی Cr 19% وNi 9% که مقدار کرم آنها بیش از نیکل است.این گروه آلیاژها درشرایط اکسید کننده قادر بکاربوده و درمقابل تغییرات متوسط دما مقاوم می باشند. همچنین مقاومت این گروه درمقابل تنش بیش ازگروه اول است.
  3. آلیاژهایی که کرم آنها بیش از10% ونیکل آنها بیش از 23% بوده و مقدارنیکل آنها بیش ازکرم است. این آلیاژها در هر شرایط اکسیدکننده و احیاکننده قادر به کار بوده و در مقابل شیبهای حرارتی مقاومت خوبی دارند. بنابراین درساخت سبدهای عملیات حرارتی و یا قطعاتی که درآنها توزیع گرما یکنواخت نمی باشد کاربرد دارند.

اصولا آلیاژهای ریختگی آهن-کرم و نیکل عبارتند ازآلیاژهایی که در مجاورت گازهای خورنده اکسید و یا احیاکننده در دماهای بالا 650c  بکار می روند.

هر آلیاژ مقاوم به حرارت باید دارای مشخصات پایه ای زیر باشد:
  1. آلیاژ باید در محیط مورد نظرمقاوم باشد.
  2. مشخصات مکانیکی و ریز ساختار آلیاژ در زمان طولانی در دماهای بالا و دمای کاربرد، تقریبا بدون تغییر باقی بماند.

در مجموع، آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت نسبت به آلیاژهای زنگ نزن، پرآلیاژتر بوده و کربن بیشتری نیز دارند. همچنین بدلیل وجود رسوب کاربید، در دماهای بالاتر خواص مکانیکی بهتری نیز از خود نشان می دهند. این آلیاژها بعلت بالابردن کرم، در مقابل اکسید شدن، سایش و سولفیده شدن مقاومت خوبی دارند، ضمن اینکه مقاومت آنها در قبال شوکهای حرارتی و نیز مقاومت به خزش بدلیل وجود نیکل، بسیاربالاست. عموما محیطهای کاربردی این آلیاژها حاوی هوا، گازهای خروجی گوگرددار و بدون گوگرد است.

https://bohler-co.com/

https://bohlerco.com/

×

سلام!

برای چت در واتس اپ بر روی گزینه پشتیبانی کلیک نمایید و یا درصورت تمایل می توانید به آدرس info@Bohlerco.com  ایمیل ارسال نمایید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟